De Start

31 maart 2015 - Tagbilaran, Filipijnen

Totaal gesloopt van vrijdag.... wat een dag heh!??

Moe maar zeer voldaan hebben we zaterdag de laatste dingetjes gepakt en klaargezet voor 'De Reis!' Eindelijk!

Zondagmorgen werden we vroeg door Peter naar Schiphol gebracht en na een goed ontbijt vlogen we iets na 11en de lucht in.

Singepore Airlines, de eerste maatschappij waar ik mn benen redelijk kwijt kan! Jammer van het hoofdsteuntje wat te laag zat en ik daardoor alsnog geen oog dicht heb gedaan.... maar toch leuk!

Na bijna 12 uur naast een perfect slapende Anika te hebben gezeten landde we eindelijk op Singapore.

Een overstap van 3 uur bracht ons naar de volgende vlucht. Singepore Airlines had deze vlucht uitbesteed aan de plaatselijke Ryan Air waardoor we helaas zwaar opgepropt de tweede vlucht in gingen. Maar wel een hoge hoofdsteun dus toch wat slaap kunnen vatten!

Tussendoor een kleine tankstop in de Filipijnen (allemaal eruit, tanken, 15 min later allemaal er weer in) en c.a. 5 en een half uur later landde we op Cebu, ook Filipijnen.

De tassen waren er zeer snel en voor we het door hadden reden we door het drukke verkeer van Cebu. Heel erg druk, het stukje van 15 km kostte ons zo'n drie kwartier waardoor we net op tijd waren om onze boot naar het eiland te halen.

Ik had in mn hoofd dat de vakantie zou beginnen op de boot maar in plaats van een gezellige boot waar je kan rondlopen en wat kan eten en drinken kan, was de indeling een soort vliegtuig. Alleen maar stoelen; raam 3stoelen gangpad 5stoelen gangpad 3stoelen raam.  En in plaats van 1 uur en drie kwartier later stapte we ruin 2,5 uur later de boot af. Balen.

De taxichauffeur stond ons op te wachten en bracht ons on een half uurtje naar ons hotel; vakantie!!!

Snel in de korte broek schieten, ondanks dat het al tegen 8en was was het nog erg warm, en ergens wat eten en drinken.

Ons hotel zit letterlijk op het strand. We zijn langs het water gelopen tot we (ruim 25 meter verder!) Een leuke bar/restaurant tegenkwamen met sfeer en live muziek.

Heerlijk gegeten en voor ons uit gestaard richting de zee.... enkele biertjes gedronken en rond half 11 ging dan echt het lichtje letterlijk en figuurlijk uit....

Vanmorgen waren we vroeg wakker. Half 8 zaten we aan het ontbijt en zagen in het licht nu pas echt hoe mooi we hier zitten. Ontbijtje op het strand met het zand onder de voeten en de helder blauwe zee enkele meters voor ons neus.... nu al verliefd op de Filipijnen!

Na het ontbijt hebben we eerst hier wat rondgelopen en ons laten informeren over de duiken welke we hier kunnen gaan maken. Wat geld opgehaald en uiteindelijk een scooter gehuurd.

Met de scooter zijn we het eiland op gereden en dwars door de kleine dorpjes en de jungle richting een Tarsier Sanctuary gereden. Het beestje wat hier in bijna elk logo terug te vinden is.

Na er een paar te hebben gevonden in de jungle (door de gids uiteraard) hebben we langzaam de terugreis ingezet.

Toen kwamen we op het idee om in gezelschap van een koud drankje op het strand maar eens iets op de blog neer te zetten.... het is nu 16h00, en ik ben eigenlijk niet van plan vandaag ook maar iets anders te gaan doen.

Proost!

1. Wendy:
    wat heerlijk!!! Geniet er van! Xxx
  2. Opa:
    31 maart 2015
    Blijf genieten maar doe het met mate, de vakantie duurt nog lang.Liefs
    XX
  3. Sascha:
    31 maart 2015
    Wat een verwennerij...... ik ben best wel jaloers.....hier regent het en waait het ontzettend hard.....meer herfst dan hey beloofde lente. Jammer..... Maar daar hebben jullie zo te lezen geen last van. Plaats maar lekkere lange verhalen en veel foto's zodat ik gedachte ook een beetje meereis. Xxx
  4. Bert Boer:
    31 maart 2015
    Wat een heerlijk eerste verhaal... enjoy xxx
  5. Clemy:
    1 april 2015
    Had Ivonius geen hoogtevrees? Spannend maar fantastisch gezicht. Anika jij ook?