Chitwan

22 april 2015 - Nationaal park Royal Chitwan, Nepal

Met drie kwartier vertraging was het wachten dubbel zo lang dan de vlucht. In een kleine 20 minuten zette we voet op Bharatpur.

We konvan vanuit het vliegveld zo de taxi in lopen en reden in een klein half uurtje naar ons resort aan de rivier in Chitwan.

In onze kamer aangekomen bleek dat we een extra gast op de kamer hadden ten grote van mijn hand. We wisselde van kamer en kregen een lunch aan de oever van de rivier.

Tijdens de lunch zagen we opeens een krokodil voorbij zwemmen.... dit moet een goed teken zijn!

Na wat te hebben gerelaxt en een rondje te hebben gelopen werden we door de gids naar een authentiek dorpje gebracht. Het dorpje wordt dusdanug beladen door toeristen dat het authentieke ver te zoeken was, dus snel door.

We liepen de jungle in aan de rand van het dorp. Ook hier kwam de irritatie jegens de chinezen weer goed omgoog toen bleek dat hier gele groepen luid pratend, lachend en uiteraard scheeuwend rondliepen.... de kans op wilde dieren was wel verkeken...

Na het eten werden we naar een show gebracht met traditionele volksdansen. Het was zoals alle volksdansen welke we de afgelopen jaren hebben gezien....niet zo heel goed.

de volgende ochtend ging het wekkertje weer om 06h00. We vetrokken na een snel ontbijt met de jeep. Een klein kwartier later stapte we over op de 'kano' (lang, uitgeholde boomstam) en dreven we tussen de krokodillen over de rivier. Daarnaast spotte we vele vogels, vissen en wilde pauwen.

Verderop in de rivier stapte we uit en liepen we de jungle in. We kozen ervoor om niet naar het olifanten centrum te gaan maar te probeerden zo veel mogelijk echt in het wild te spotten. We liepen ruim 4 uur door de brandende zon door de jungle.

Resultaat; vogels en herten. Helaas....

We namen een korte pause in het resort voor de lunch en om wat te relaxen.

We stapten begin van de middag in de jeep en reden nog eens ruim 4 uur diep de jungle in. Halverwege zagen we dan eindelijk waarvoor we hier waren gekomen in de verte zagen we boven het hoge gras 3 ruggen van neushoorns uitsteken.

Het laaste uur van de rit bleek het succesvolst. We kwamen nog 3 neushoorns tegen, waarvan 2 van zeer dichtbij! Mega grote beesten, heel indrukwekkend.

Tevreden kwamen we terug in het dorp. We aten wat in het resort en doken in de avond nog even de lokale bar in.

Vanmorgen mochten we uitslapen. Om half 8 ging de wekker, snel wat eten, inpakken en naar het vliegveld. We vlogen rond 11h00 terug naar Kathmandu. De rest van de dag doen we maar wat rustig aan, morgen nog een kleine afscheid tempeltour en dan zit onze huwelijksreis er helaas al weer op....

1. Lies:
    22 april 2015
    Jammer hé dat het er weer bijna op zit. Maar jullie hebben een gagantisch mooie huwelijksreis achter de rug. Geniet het laatste dagje er nog van. Goede reis terug en tot zaterdag bij opa. XXX
  2. Clemy:
    22 april 2015
    Wat zullen jullie met heel veel plezier en ook met weemoed denk ik terugzien op deze heel bijzondere reis.In ieder geval eerst nog een mooie dag te gaan en dan een goede thuisreis!
  3. Marietje:
    23 april 2015
    Wat een fantastische en waarschijnlijk ook vermoeiende reis. Jullie zijn volgens mij nu wel aan vakantie toe. Goeie reis terug naar huis.