Laatste dag...en daarna

28 april 2015 - Amsterdam, Nederland

De laatste dag besloten we wat rustig aan te doen.

Na het late ontbijt reden we met de taxi naar Boudhanath, de grootste Stupa ter wereld. We liepen hier op ons gemak omheen en doken hier en daar wat winkeltjes in. Op het dak van een restaurant genoten we van het weer, uitzicht en de laatste momo’s van onze reis.

De middag vulde we met het aanschaffen van de laatste souvenirtjes en zodra dat achter de rug was doken we de kroeg in. We app-ten met de nog overgebleven tibetreisgenoten en zaten even later met z’n 4en (Rolf en Marga) aan de cocktails.

Tijdens het eten voegde ook Geerte zich aan de groep toe en zo sloten we de avond en meteen onze vakantie met gezelligheid en een goede borrel af.

De volgende ochtend ging om 05h00 de wekker, na een gehaast ontbijt vertrokken we naar de luchthaven. Uit het taxiraam zwaaide we naar wat verdwaalde apen en met een kleine vertraging vlogen we iets na 8-en via Istanbul terug naar huis...

Nu, enkele dagen later, hebben we vele vrienden en familieleden al weer gezien en is het normale leven al weer aan de gang. Met het verschrikkelijke nieuws in het achterhoofd dat zo’n 24 uur na ons vertrek de wereld in Kathmandu letterlijk instortte zullen we de komende dagen en waarschijnlijk weken nog dagelijks bezig zijn met met wat hebben gezien, hebben meegemaakt en hoeveel geluk we hebben gehad dat we op tijd weg waren.

Een bizarre gedachten dat vele gebouwen, monumenten en waarschijnlijk zelfs mensen welke we enkele dagen geleden nog hebben bezocht er nu niet meer zijn…

Blij en bevoorrecht met alles wat we hebben gezien en hebben meegemaakt de afgelopen weken, gaat onze gedachten vandaag de dag uit naar Nepal...